Jakob Stryhn Dupont vinder elinstallatørprisen

Pressemeddelelse udsendt til redaktioner i de byer, hvor vinderne af henholdsvis energiteknolog- og elinstallatørpriserne kommer fra - prisen uddelt af Claus Dalgaard, TEKNIQ-råd Hovedstaden.

Ved dimissionen på Københavns Erhvervsakademi (KEA) den 19. januar fik Jakob Stryhn Dupont fra Søborg overrakt brancheorganisationen TEKNIQs elinstallatørpris.

En overrasket Jakob Stryhn Dupont modtog torsdag TEKNIQs elinstallatørpris, da han og studiekammeraterne på elinstallatøruddannelsen dimitterede fra KEA.

”Det var en god klasse, og jeg vidste faktisk ikke helt, hvordan jeg lå i forhold til prisen. Så det var en god overraskelse. Jeg er ikke normalt en fisk i vandet på en scene, men det var nu alligevel en dejlig dag og anerkendelse at få,” sagde den 43-årige prismodtager”.

Den nu færdiguddannede elinstallatør opnåede et imponerende karaktergennemsnit på 12,0. Prisen blev overrakt af elinstallatør og næstformand i TEKNIQ-råd Hovedstaden, Claus Dalsgaard, som på TEKNIQs vegne holdt tale for dimittenderne.

”Vi fejrer, at I har kvalificeret jer til at være en del af en ambitiøs og dynamisk branche, der hele tiden vokser og kommer til at fylde mere. En branche, hvor vi i høj grad konkurrerer om at tilbyde de bedste og smarteste løsninger. Og en branche, hvor vi konkurrerer om at have de bedste og mest kompetente medarbejdere,” sagde han.

For Jakob Stryhn Dupont betyder uddannelsen som elinstallatør, at han nu er klar til at give sin viden videre.

”Jeg har gået i mange år med en drøm om at læse til installatør. Og nu hvor jeg har eksamensbeviset, vil jeg gerne bruge det til selv at undervise. Det skal dog helst være på installatørniveau, og der hænger jobbene ikke på træerne. Der er i hvert fald mange muligheder med en uddannelse som installatør i baglommen,” fortalte han.

Elinstallatøruddannelsen er en videregående uddannelse, hvor de studerende typisk har en baggrund som elektriker.

TEKNIQ Installatørernes Organisation repræsenterer virksomhederne i den voksende installationsbranche, som i dag beskæftiger 44.000 medarbejdere. TEKNIQ uddeler hvert år prisen til den studerende på hvert erhvervsakademi, der har klaret sig bedst på studiet som el-installatør.