Pressemeddelelse: Nordjyske installatører i stærk fremgang

Også udsendt på vegne af de øvrige regionale TEKNIQ-råd med regionale tal og citater.

2016 blev et godt år for de nordjyske el- og vvs-installatører, der oplevede en samlet vækst i omsætningen på 9,2 procent. Det viser en helt ny markedsanalyse fra brancheorganisationen TEKNIQ.

Væksten er stigende i de nordjyske installationsvirksomheder, der i 2016 med en omsætningsvækst på 9,2 procent fortsatte de gode takter fra de foregående år. Det viser en helt ny markedsanalyse fra TEKNIQ, der repræsenterer installationsbranchen.

”Det understreger bare, at der igen er kommet gang i bygge- og renoveringslysten i regionen, og det er positivt, at denne udvikling også smitter af på installatørernes ordrebøger,” siger Per Møller Christensen fra Bravida Danmark i Sindal og formand for TEKNIQ-råd Nordjylland.

Han glæder sig samtidig over, at det nu er andet år i træk, at omsætningen stiger hos de nordjyske el- og vvs-installatører – til 5,3 milliarder kroner i 2016.

”Vi har store forhåbninger om, at væksten i installationsbranchen vil fortsætte de kommende år. Det skyldes blandt andet den generelle positive udvikling i dansk økonomi og det faktum, at store byggeprojekter som Nyt Aalborg Universitetshospital vil give yderligere travlhed hos el- og vvs-installatørerne.”

”Derudover kan vi mærke, at der er kommet mere gang i erhvervsinvesteringerne og boligmarkedet, og at nordjyderne i højere grad bruger penge på at modernisere deres hjem,” siger han.

Hos TEKNIQ forventer man da også en vækst på henholdsvis 3,5 procent i 2017 og 3 procent i 2018 på landsbasis.