Bjørn Hove

Bjørn Hove, konsulent

bho@tekniq.dk

Ledernetværk fejrer fødselsdag

TEKNIQ Ledernetværk® har nu givet ledere i installationsbranchen adgang til vidensudveksling og faglige oplæg i et år.

Foråret 2015 bød på fødslen af TEKNIQs Ledernetværk, som således kan sætte et enkelt lys i fødselsdagslagkagen.

Ifølge konsulent Bjørn Hove, der er ansvarlig for ledernetværkene hos TEKNIQ, er der god grund til at fejre årsdagen. Branchen har taget rigtigt godt imod netværkstanken. To velfungerende netværk i Øst- og Vestdanmark samt et nyt ledernetværk i Nordvestjylland i støbeskeen viser, at TEKNIQ Ledernetværk® har ramt et behov blandt branchens ledere, og at netværkene er kommet for at blive.

– Der er blevet taget rigtig godt imod netværket, og gennem løbende finjusteringer gør vi et godt og velfungerende koncept endnu bedre, siger Bjørn Hove.

Han forklarer, at han blandt andet har fokuseret på at sikre skarpe indlæg fra eksterne indlægsholdere.

Det mål bliver eksempelvis opfyldt med Jens Ladegaard, som er indlægsholder, når netværkene mødes næste gang i maj måned. Ifølge Bjørn Hove er han en af Danmarks skarpeste salgstrænere, som kan inspirere og udfordre lederne på deres overvejelser om salg og kunderelationer.

Nordvestjysk netværk

TEKNIQs Bjørn Hove fortæller, at han bruger netværksdeltagernes erfaringer aktivt.

– Efter et år med møderne har vi konkrete erfaringer, og dem bruger vi til at udvikle og forbedre møderne. Jeg er glad for deltagernes respons og er altid klar til at dreje på knapperne, så vi leverer det, vores medlemmer efterspørger.

Han fortæller videre, at målet nu er at oprette et tredje ledernetværk i det nordvestjyske. Der mangler under en håndfuld interesserede i området, før det nye netværk ruller.

– Vi arbejder videre med at motivere folk til at melde sig til over hele landet. Et netværk med fokus på ledelse og forretningsudvikling ligger et stykke fra den typiske måde at arbejde på i installationsbranchen, hvor fokus ofte er på det rent fagtekniske. Men ledelsesudvikling bliver en afgørende konkurrencefaktor for virksomhederne i de kommende år, ikke mindst for at motivere og fastholde medarbejderne i en branche med meget lav arbejdsløshed, konstaterer Bjørn Hove.

Fakta om TEKNIQ Ledernetværk

• TEKNIQ Ledernetværk etablerede i foråret 2015 to netværksgrupper, en på Sjælland og en i Jylland. En tredje er på vej i Nordvestjylland.
  • Netværket er åbent for ejerledere og ansatte direktører fra TEKNIQs medlemsvirksomheder.
  • Der er fire årlige møder.
  • Prisen er 8.900,- kroner per år ekskl. moms.
  • Netværkene drives af TEKNIQ, som arrangerer og leder møderne samt sikrer udbyttet.