Søren Rise

Chefkonsulent

sri@tekniq.dk

Kampagne har gjort VE-installatørerne mere synlige

En kombination af bl.a. Facebook-kampagne og en tilhørende konkurrence har sat fokus på VE-installatørerne.

De seneste uger har VE-Installatør (en sektion under TEKNIQ) gennemført en kampagne for at øge slutkundernes opmærksomhed omkring de muligheder, der findes for at energioptimere boligen - ved at benytte en godkendt VE-installatør.

Kampagnen har bl.a. omfattet en større presseindsats samt en Facebook-kampagne, hvor boligejerne har kunnet downloade en energikupon, som gav dem adgang til en gratis energigennemgang af deres bolig. Derudover har et vigtigt virkemiddel været en konkurrence, hvor man kunne vinde 10.000 til brug på energioptimering.

Den heldige vinder blev Bettina Adelskov fra Mørkøv, der naturligt nok var glad for præmien:

- Det er da fantastisk. Vi bor i et ganske almindeligt hus og overvejer nu, om vi skal bruge præmien som tilskud til en solvarmeløsning. Eller måske vil vi snarere bruge pengen på at få installeret en varmepumpe, der også kan fungere som køling her i sommermånederne, hvor vores hus kan blive rigtig varmt - dér kommer vi jo faktisk ret langt for de 10.000 kr.