Tina Voldby

Tina Voldby

Underdirektør

tvo@tekniq.dk

7742 4238

2012 8283

Ny kampagne skal øge kendskabet til eux

Under halvdelen af børnene og forældrene i en ny undersøgelse kender eux, som kombinerer en erhvervsuddannelse med en gymnasial eksamen . Undervisningsministeriet går derfor i luften med en kampagne, der via film, vejledning og sociale medier skal øge kendskabet til eux.

Kun 43 procent af børnene i alderen 12-17 år og 47 procent af deres forældrene svarer i en ny rundspørge, at de kender til eux. Det skal den nye kampagne ”Eux – student og faglært” være med til at ændre. 

- Eux er et spændende alternativ til en klassisk gymnasial eller erhvervsrettet uddannelse. Det er et forløb, der giver de unge mulighed for at tilegne sig både boglige og håndværksmæssige kundskaber, og med et svendebrev i hånden og en studenterhue på hovedet er verden åben for eux’erne. Men det er også et relativt nyt uddannelsestilbud, som mange ikke kender og måske aldrig har hørt om. Derfor sætter vi nu gang i en kampagne, der skal øge kendskabet til eux, siger undervisningsminister Merete Riisager. 

”Eux – student og faglært”-kampagnen er særligt forankret på Facebook-siden Eux, der løbende opdateres med nyheder, videoer og andet indhold. Her vil der også være adgang til en eux-bot, der via Messenger besvarer spørgsmål om eux. Derudover sendes kampagnemateriale til skoler og UU-vejledere.

Eux-kampagnen løber til og med februar 2018.

TEKNIQ er den eneste organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.