Installatør ansætter tre flygtninge fra Eritrea

I en tid med kamp om arbejdskraften er flere installatører begyndt at ansætte flygtninge.

El- og vvs-virksomheden Finn L. & Davidsen A/S har de seneste uger haft travlt i medierne med en rigtig succeshistorie: Virksomheden har fastansat flere flygtninge, heriblandt tre fra Eritrea.

Indehaver Lasse Houengaard har ikke svært ved at få øje på fordelene. Han peger på flygtningen Zerzghi "Said" Zenawi, som i dag er fastansat arbejdsmand.

– En mand som Zerzghi kommer med en historie, som vi slet ikke kan forestille os. Det er sundt en gang imellem at blive mindet om, at vi har det rigtig godt her i Danmark. Vi har gjort en forskel for Zerzghi og hans familie. Til gengæld har vi en dedikeret og arbejdsom medarbejder, som hver dag knokler for at bevise, at vi gjorde rigtigt i at satse på ham, siger Lasse Houengaard.

29. august var Finn L. & Davidsen i Go’Morgen Danmark. I går den 12. september gjaldt det så TV Øst.

Se indslaget her.

I de kommende udgaver af Dansk VVS og Electra kan du læse mere om, hvordan installationsbranchen griber integrationen an. Her taler vi med virksomhederne Intego og Caverion, der også har ordinært ansat flygtninge. Dansk VVS er på gaden med historien 19. september. Electra følger efter 3. oktober.

integration

Historien i Go'Morgen Danmark i august. Foto: Screendump.