Jesper Sandberg

Chefkonsulent

jsa@tekniq.dk

TEKNIQ-app i ny og forbedret udgave

TEKNIQs app til vejledning og dimensionering efter de nye sikkerhedsregler er indtil videre downloadet mere end 7.500 gange. Nu kommer den i en version 1.1 – opdateret og tilrettet efter vores medlemmers ønsker.

Ét af de mest markante udviklingsønsker til appen fra vores medlemmer har været behovet for at kunne dimensionere installationer helt op til 63A.

Det kan du nu, når du har opdateret til version 1.1. Udvidelsen medfører også, at du nu kan vælge mellem kobber og aluminium for de ledertværsnit, hvor det er relevant.

De væsentligste nyheder i version 1.1. er:

• Dimensionering op til og med 63A
  • Forbedret dimensionerings-flow og valg mellem automatsikringer og smeltesikringer
  • Mulighed for valg af både kobber- og aluminiumskabler
  • Video i vejledningerne
  • Zoom i billeder og figurer i vejledningerne

Hent eller opdater appen i App Store eller Google Play.

Nye funktioner på vej

Inden vi går på sommerferie, kommer TEKNIQ-appen i en version 2.0 med fundamentalt nye funktioner.

Hidtil har appen alene dimensioneret installationer på baggrund af overbelastningsbeskyttelse i forhold til standardserien DS/EN 63 364, som den nye installationsbekendtgørelse henviser til – men i version 2.0 komme appen også til at kunne beregne spændingsfald, kontrollere kortslutningsbeskyttelse og generere en PDF-rapport som dokumentation for den gennemførte dimensionering.

Disse tre funktioner har været de absolut mest centrale og efterspurgte udviklingsønsker til appen, som medlemmerne har udtrykt behov for, hvis appen skal kunne nå hele vejen rundt som et effektivt og fyldestgørende dimensioneringsværktøj.

Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til appen eller den fortsatte udvikling, er du velkommen til at kontakte Jesper Sandberg på jsa@tekniq.dk eller direkte telefon 77 41 15 84.