Lasse Andersen

Anne Birkelund

anb@tekniq.dk

TEKNIQ lancerer nyt medie

Midt i september gik det nye website installationsmedierne.dk i luften. Sitet skal fungere som et online-supplement til TEKNIQs fagblade og give læserne aktuelt kvalitetsindhold om installationsbranchen.

Fremover kan trofaste læsere af TEKNIQs fagblade Electra og Dansk VVS også læse nyheder om installationsbranchen på www.installationsmedierne.dk.

Det nylancerede website skal dække læsernes behov for aktuelle nyheder om den branche, de selv befinder sig i, fortæller Lasse Andersen, der er redaktør for det nye medie samt Dansk VVS og Electra.

– I dag forventer læserne at kunne læse nyheder om deres branche hvor som helst og når som helst. Det kan være på computeren på kontoret, på telefonen i toget eller på iPad’en hjemme ved morgenbordet. Det behov skal vi selvfølgelig imødekomme, siger Lasse Andersen.

Han understreger, at installationsmedierne.dk er et supplement til Dansk VVS og Electra – ikke en erstatning.

– Vi skal forstå at udnytte de forskellige mediers forcer. Websitet er særligt godt til skarpe, aktuelle nyheder. Det kunne være nyheden om, at en af branchens største virksomheder har fået ny direktør eller nyheden om en ny politisk aftale, som får konsekvenser for installatørernes forretning. Fagbladene egner sig bedre til længere historier, der sætter perspektiv på installatørernes hverdag. Kort sagt: Websitet holder læserne opdateret, mens bladene gør dem klogere, konstaterer Lasse Andersen.

Vil konkurrere på indhold

En anden vigtig årsag til lanceringen af installationsmedierne.dk er, at TEKNIQ gerne vil fastholde den annonceindtjening, som organisationens medier genererer. De seneste ti år har en stor del af de annoncer, som tidligere blev bragt i printmedier, nemlig flyttet sig til onlinemedier.

– Vores annoncekonsulent har ofte siddet over for marketingchefer, som mener, at Dansk VVS og Electra er branchen bedste medier. Men ofte har en fast del af deres markedsføringsbudget været reserveret til onlinemarkedsføring, så de har været nødt til at handle hos andre medier også. Den problemstilling er heldigvis ryddet af vejen nu, og vi håber, at annoncørerne fremadrettet vil være mest interesseret i, hvor man kan læse de bedste artikler, fremfor hvilken platform de er placeret på. Vi vil i hvert fald rigtig gerne konkurrere på indhold, siger Lasse Andersen.

Artiklerne på installationsmedierne.dk bliver skrevet af journalister, der har stor erfaring med at dække installationsbranchen. De sidder i TEKNIQ-huset i Glostrup dør om dør med nogle af landets skarpeste eksperter på det vvs- og eltekniske felt.

På forsiden af installationsmedierne.dk ligger der nyheder for både el- og vvs-branchen. Hvis man kun ønsker nyheder fra sit eget fag, kan man klikke på enten Dansk VVS eller Electra-fanen.

Gå til installationsmedierne.dk