91.000 kr. ekstra på pensionskontoen i PensionDanmark i 2020

Medarbejdere med pension i PensionDanmark kan glæde sig over, at pensionsopsparingen – på trods af corona-krisen – er vokset pænt i 2020.

Den typiske medarbejder med pension i PensionDanmark har i 2020 fået 91.000 kr. ekstra ind på pensionskontoen.  En medarbejder, der gik ind i året med en pensionsopsparing på 665.000 kr., kan konstatere, at pensionsopsparingen i 2020 er vokset til 756.000 kr. Pensionsindbetalingerne udgør 47.000 kr., mens forrentningen af PensionDanmarks investeringer har givet medarbejderen 44.000 kr. ekstra på kontoen.

”På trods af corona-krisen blev 2020 et rigtig godt investeringsår for PensionDanmarks medlemmer. For en typisk medarbejder betyder det, at pensionskontoen er vokset med i alt 14 pct. i 2020. Det skyldes dels pensionsindbetalingerne, der er aftalt i overenskomsterne, og det tilfredsstillende investeringsafkast. De kommende år skal vi dog nok indstille os på noget mere moderate afkast,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.