troels-blicher-danielsen-administrerende-direktoer

tekniq-arbejdsgiverne-linkedin

anb@tekniq.dk

Ny underdirektør for overenskomster og jura hos TEKNIQ Arbejdsgiverne

TEKNIQ Arbejdsgivernes nye underdirektør for overenskomster og jura hedder Linda Nordstrøm Nissen. Hun har solid ledelseserfaring og et grundigt kendskab til overenskomstområdet både fra andre arbejdsgiverorganisationer og det offentlige.

Den 4. januar 2021 er Linda Nordstrøm Nissens første arbejdsdag som underdirektør for overenskomster og jura i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Hun har stærk driftserfaring med rådgivning af medlemsvirksomheder fra blandt andet Dansk Byggeri, hvor hun tidligere har været overenskomstchef. Hun har desuden stor erfaring med digitaliserede arbejdsgange og datadrevne beslutningsprocesser fra sin tid som vicedirektør i Moderniseringsstyrelsen under Finansministeriet.

”Jeg ser virkelig frem til at blive en del af den spændende transformation til en grønnere og mere digital fremtid, som TEKNIQ Arbejdsgiverne er i fuld gang med. Og jeg glæder mig til at skulle bruge mine erfaringer og mit store netværk fra DA og de øvrige organisationer til at sikre, at TEKNIQ Arbejdsgiverne får en god, inddragende og meningsfyldt overenskomstproces frem mod 2023”, siger Linda Nordstrøm Nissen.

Som underdirektør for overenskomster og jura bliver hun chef for omkring 20 medarbejdere og bliver samtidig en del af TEKNIQ Arbejdsgivernes ledergruppe.

Det bliver således en anden leder, der tiltræder som underdirektør for overenskomster og jura i TEKNIQ Arbejdsgiverne, end tidligere annonceret.

”Jeg er meget glad for, at Linda Nordstrøm Nissen har sagt ja til at blive vores nye underdirektør, og at hun med sin store erfaring fra andre arbejdsgiverorganisationer og det offentlige kan bringe os videre på alle fronter. Og jeg har stor tiltro til, at hun både kan sikre den daglige drift i afdelingen og være med til at gennemføre vores nye strategi, som skal give endnu bedre service og rådgivning til medlemmerne”, siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

I Dansk Byggeri har Linda Nordstrøm Nissen deltaget i forhandlingerne af samtlige byggerioverenskomster og har været hovedforhandler på blandt andet industrioverenskomsten.

I Finansministeriet stod hun i spidsen for overenskomstområdet i staten samt jura og pension for tjenestemænd. Hun har desuden tidligere været ansat som advokat hos DA og var indtil jul advokat i Gorrissen Federspiels afdeling for ansættelsesret.

Linda Nordstrøm Nissen.
Linda Nordstrøm Nissen, ny underdirektør for overenskomster og jura hos TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Download billede i høj opløsning

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.