TEKNIQ hilser boligaftale velkommen

Regeringen, Dansk Folkeparti, SF, Enhedslisten og Det Konservative Folkeparti har i eftermiddag indgået aftale om at afsætte 18 mia. kroner af Landsbyggefondens midler til at renovere 51.000 almene boliger.

I hvert af de to kommende år er der afsat 4,2 milliarder kroner. I 2017 afsættes 2,5 mia. kr., som aftrappes til 2,3 mia. kr. i 2019 og 2020. Med aftalen sænkes den almene boligsektors CO2-forbrug med 140.000 tons ved energirenovering.

Administrerende direktør Niels Jørgen Hansen, TEKNIQ, kommenterer aftalen:

- Det er positivt, at et bredt flertal i Folketinget har indgået en aftale, der giver mulighed for at fortsætte et relativt højt niveau for renovering af de almene boliger.

- TEKNIQ er glad for, at ambitionerne er hævet i forhold til regeringens oprindelige udspil. Et meget vigtigt element i aftalen er, at renoveringsarbejdet kommer bidrager til energibesparelser og mindre CO2-udslip i de 500.000 almene boliger, bl.a. som følge af udskiftning af utidssvarende installationer.