Åbningstale uden vækstfokus

Statsministerens åbningstale rummer ikke de initiativer, som hjælper erhvervslivet til at skabe vækst og øget beskæftigelse, mener branche- og arbejdsgiverforeningen TEKNIQ.

TEKNIQs administrerende direktør, Niels Jørgen Hansen, kommenterer åbningstalen:

- Åbningstalen mangler fokus på, hvordan regeringen vil skabe øget vækst og velstand. Regeringen har et nærmest ensidigt fokus på velfærdsforbedringer og glemmer, at man ikke får mere velfærd uden mere vækst, siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør for TEKNIQ.

- I modsætning til mange af de lande, vi normalt sammenligner os med, har Danmark endnu ikke indhentet det, vi satte til under krisen. Vi har brug for, at regeringen holder fokus på at skabe øget aktivitet i samfundet, siger Niels Jørgen Hansen.

- Det havde været oplagt at lade BoligJobordningen fortsætte og målrette den mod energieffektivisering og vedvarende energiløsninger. I installationsbranchen har vi fortsat god kapacitet, og vi har stadigvæk 5.000 færre ansatte end i 2008. Vi har brug for at få stimuleret aktiviteten, gerne gennem grønne initiativer, som skaber jobs, siger Niels Jørgen Hansen.

Yderligere oplysninger: Adm. direktør Niels Jørgen Hansen, TEKNIQ, mobil 40 74 43 60