Tina Voldby

Underdirektør

tvo@tekniq.dk

2012 8283

El- og vvs-faglærere på sommerskole

Undervisere fra erhvervsskolernes el- og vvs-uddannelser samles i denne uge til efteruddannelse og faglig sparring i Aalborg og Næstved.

TEKNIQ Installatørernes Organisation står i samarbejde med Dansk El-Forbund og Blik- & Rørarbejderforbundet bag invitationen til uddannelsesdagene, der samler flere end 230 faglærere fra landets erhvervsskoler.

- Vi tager et direkte ansvar for at sikre, at unerviserne erhverve de nyeste kompetencer. Jo bedre undervisere, jo bedre sikrer vi kvalitet i vores uddannelser, samtidig med at undervisningen er spændende og moderne, så skoletiden kan matche virkeligheden i virksomhederne. Målet er, at de nyuddannedes kompetencer lever op til forventningerne hos branchens kunder, siger underdirektør Tina Voldby, TEKNIQ.

Arbejdsgiverforeningen TEKNIQ og de to fagforbund Dansk El-Forbund og Blik- & Rørarbejderforbundet en gennem en længere årrække opbygget traditionen for sammen at gennemføre sommerskoler for de faglærere, som uddanner branchens nye medarbejdere.

- Vi introducerer efter sommerferien en helt ny elektrikeruddannelse og en revideret vvsenergi-uddannelse. Derfor er vægten på uddannelsesdagene i år lagt på fælles drøftelser og sparring omkring de nye uddannelser. Fokus ligger på undervisningen på grundforløbet, hvor der nu skal nås mere end tidligere. Det er helt afgørende, at de nye uddannelser kommer godt fra start. Vi glæder os meget over, at så mange undervisere fra erhvervsskolerne deltager i uddannelsesdagene, siger Tina Voldby.

Fakta: Elbranchens Efteruddannelsesuge

• 160 el-faglærere/undervisere fra hele landet deltager
  • Tech College Aalborg, den 23. til 25. juni
  • Fælles undervisning om den ny elektrikeruddannelse