Henrik Fugmann ny formand for TEKNIQ

Det fjerdestørste medlem af DA har fået ny formand. Økonomen Henrik Fugmann afløser el-installatør Søren Skræddergaard som formand for erhvervsorganisationen TEKNIQ.

De 2.800 medlemsvirksomheder af TEKNIQ Installatørernes Organisation har fået ny formand.

TEKNIQs bestyrelse udpegede, efter organisationens generalforsamling lørdag i Aalborg, den 49-årige direktør Henrik Fugmann til formand for TEKNIQ Installatørernes Organisation. Han afløser Søren Skræddergaard, der tidligere i år annoncerede sin afgang efter otte år på posten.

Den nyvalgte formand skal bl.a. repræsentere installationsbranchen i overenskomstforhandlingerne med Dansk El Forbund og Blik- og Rørarbejder Forbundet, ligesom han skal stå i spidsen for det omfattende arbejde, arbejdsgiverorganisationen udfører for at sikre faget de bedst mulige uddannelsesmuligheder på erhvervsskoler og –akademier.

Henrik Fugmann træder ind i DA’s bestyrelse og forretningsudvalg og skal desuden repræsentere organisationen på en række andre væsentlige poster i ind- og udland.

Henrik Fugmann er indehaver af og direktør for installationsfirmaet Fugmann A/S. Han er i forvejen medlem af i TEKNIQs bestyrelse og er desuden formand for TEKNIQ-råd Hovedstaden.

Henrik Fugmann er desuden bestyrelsesmedlem i Erhvervsskolernes Bestyrelsesforening og bestyrelses- og forretningsudvalgsmedlem i TEC Technical Education Copenhagen. Han er tredje generation i direktørstolen hos Fugmann A/S, en virksomhed som han sammen med sin bror overtog fra deres far i 2005.

Yderligere oplysninger:
Henrik Fugmann, formand TEKNIQ, 60 40 05 00