Tak for færre regler

Regeringens løfte om kun at ændre på erhvervslivets vilkår to gange om året er et fornuftigt skridt til gøre det lettere at drive virksomhed i Danmark.

Efter statsminister Lars Løkke Rasmussens åbningstale udtaler TEKNIQs administrerende direktør Niels Jørgen Hansen:

- Regeringen har et meget klart og glædeligt budskab om, at væksten skabes i det private erhvervsliv. Det er tydeligt, at regeringen ønsker, at det skal være lettere at drive virksomheder, som kan vokse og udvikle sig og skabe et fundament for velfærden.

- Regeringens løfte om kun at ændre på regler og love to gange om året kan virke som en bagatel, men vil give en stor praktisk fordel for mange mindre og mellemstore virksomheder. Forhåbentlig kan det også føre til, at Folketinget bevarer overblikket og forsøger at begrænse antallet af regler, som erhvervslivet skal sætte sig ind i.

- Vi ser frem til arbejdet med den nye integrationspakke, hvor flygtninge, som har opnået asyl, hurtigt skal ud i en virksomhed for at blive en del af det danske samfund. Vi har allerede gode eksempler fra installationsbranchen.

Erhvervsorganisationen TEKNIQ er talerør for 3.000 virksomheder i installationsbranchen og er det fjerdestørste medlem af DA.