Niels Jørgen Hansen

Adm. direktør

njh@tekniq.dk

Vismændene tager fejl

Den nye BoligJobordning, som indføres i 2016 og 2017, bliver en vigtig motor i den grønne omstilling, og den må ikke aflives, påpeger erhvervsorganisationen TEKNIQ.

En redegørelse fra Det Økonomiske Råds formandskab mener, at BoligJobordningen er uden effekt, og at den bør afskaffes.

- Vismændene tager fejl. Virkeligheden er, at økonomiske incitamenter fungerer. BoligJobordningen virker jo. Den sørger for, at der er arbejde også uden for storbyerne og den hjælper på den ublu konkurrence, virksomhederne hver dag møder fra sort arbejde, siger administrerende direktør Niels Jørgen Hansen, erhvervsorganisationen TEKNIQ, som repræsenterer 3.000 virksomheder i installationsbranchen.

- Det rigtig gode ved BoligJobordningen er, at den allerede fra næste år får et nyt grønt ansigt, som bliver en motor i den afgørende, grønne omstilling. Fra januar fungerer ordningen som et instrument, der er med til at modvirke klimaforandringerne og gør Danmark uafhængig af fossile brændstoffer. Den ordning skal ikke blot bevares, den bør udbygges, så også husholdningerne kan komme i gang med at yde et væsentligt bidrag til at nå klimamålene, siger Niels Jørgen Hansen.

Niels Jørgen Hansen kan træffes på telefon 40 74 43 60