Niels Jørgen Hansen

Adm. direktør

njh@tekniq.dk

Finanslovforslag skaber vækst

Erhvervsorganisationen TEKNIQ roser regeringens forslag til Finanslov, som stimulerer den private sektor og dæmper væksten i det offentlige forbrug.

- Regeringen har fremlagt en finanslov, som binder vort land bedre sammen og øger væksten – også for virksomheder og indbyggere i yderområderne, siger adm. direktør Niels Jørgen Hansen, erhvervsorganisationen TEKNIQ, der er talerør for 3.000 virksomheder i installationsbranchen.

- Vi anerkender, at der er brug for en stram styring af de offentlige finanser. Det er i den private sektor, hvor væksten skabes og hvor der bliver skabt reelle jobs. Men at spare på forskning og på uddannelse er det forkerte signal. Vi opfordrer til at erhvervsuddannelserne prioriteres højt, og at skolerne får mulighed for at investere i nyt udstyr. Skolerne har længe savnet udstyr, der svarer til det, der bruges på arbejdspladserne, siger Niels Jørgen Hansen.