Tina Voldby

tvo@tekniq.dk

2012 8283

TEKNIQ på vej til Folkemødet

TEKNIQ inviterer til debat om alt fra arbejdsmarkedet til curlingbørn på G3 i Allinge Havn den 16. til 19. juni, når den store festival for alle politisk interesserede afholdes på Bornholm for sjette gang.

TEKNIQ sætter installatørernes politiske mærkesager til debat på årets Folkemøde, hvor TEKNIQ deltager sammen med Dansk Byggeri på havnen i Allinge.

- Vi er på Folkemødet for at lytte, mødes og føre dialog. Vi sætter vigtige emner til debat og udvikler vores synspunkter. Samtidig mødes vi med politikere, beslutningstagere, medier og medlemmer. De fire dage på Bornholm er med til at markere TEKNIQ som en stærk organisation, siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ.

TEKNIQ har taget en række vigtige emner med til Folkemødet.

• Hvordan får vi frisk luft sat ind i den politiske dagsorden, så vi kan få højere læring i skolerne og bedre trivsel i alle offentlige bygninger?
  • Kan fremtidens lønsystemer indrettes, så der bliver flere penge til alle, både medarbejdere og arbejdsgivere?
  • Hvem vinder kampen om den grønne energi? Rød eller blå? Energiminister Lars Christian Lilleholdt bokser mod SF’s Pia Olsen Dyhr.
  • Hvis man tænker i totaløkonomi i stedet for anlægsbudgetter, så bliver Danmark rigere og får råd til mere velstand. Men hvordan ændrer vi tankegangen?
  • Er erhvervslivet allerede nu ved at lære at integrere flygtninge på arbejdsmarkedet? Vi samler gode eksempler og diskuterer, hvad der skal til for at få endnu flere.
  • Eksamen i vækst – vi tester politikernes viden om små og mellemstore virksomheders betydning for vækst og udvikling i Danmark.

Alle debatter vises samtidig på en mobil storskærm. Desuden har vi gratis stillet teltet til rådighed for Erhvervsskolernes Elevorganisation, som søndag 12.30 inviterer til eget arrangement i teltet.

Se TEKNIQs samlede Folkemødeprogram - klik her.

FAKTA:

TEKNIQ og Dansk Byggeris telt, Allinge Havn, stand G3, den 16. til 19. juni.

Folkemødet er siden starten i 2011 vokset fra et arrangement for politiske nørder til et stadigt mere folkeligt møde mellem alle politisk interesserede:

• 2011: Det første Folkemøde har 256 events og alt i alt cirka 10.000 deltagere.
  • 2012: 748 events og 280 arrangører besøges af 8.000 deltagere dagligt.
  • 2013: 5.000 daglige deltagere, 472 arrangører og 1.324 events.
  • 2014: 22.000 gæster dagligt, 665 arrangører og 2.141 events.
  • 2015: 25.000 daglige gæster, 767 arrangører og 2.724 events.
  • 2016: 780 arrangører har annonceret 2.900 events.