TV-reklamer sættes ind i kampen om flere lærlinge

TEKNIQ indleder en reklamekampagne som er starten til at ændre opfattelsen af vvs-energiuddannelsen. Målgruppen er unge og dem, der påvirker deres valg af uddannelse.

VVS-branchen har brug for flere, dygtige unge lærlinge. Branchen vokser og kommer i løbet af få år til at mangle uddannede vvs’ere, hvis der ikke gøres noget.

- Mange har en lidt gammeldags opfattelse af vvs-branchen og hvad man laver, når man arbejder her. Vi vil gerne vise virkeligheden frem for flere unge, siger underdirektør Tina Voldby, TEKNIQ.

Første skridt i kampagnen er en film, som viser nogle af vvs-energiuddannelsens kerneområder: Vand, luft og energi.

TEKNIQ starter markedsføringskampagnen i ugerne 25, 26 og 27. Formålet er at markedsføre vvs-energiuddannelsen som en attraktiv teknisk uddannelse i en spændende, innovativ og energibevidst branche. Vvs-energiuddannelsen er en fremtidssikret uddannelse, hvor job og karrieremuligheder er mange og samtidig kan man uddanne sig videre til fx vvs-installatør med henblik på opstart af egen virksomhed.

Filmen medvirker til at styrke vvs-energiuddannelsens omdømme overfor unge drenge i alderen 15 til 25 år og over for dem, der påvirker uddannelsesvalget.

- Hovedmålet med kampagnen er at få flere, mere afklarede og ressourcestærke unge ind på vvs-energiuddannelsen og i praktik i virksomhederne, siger Tina Voldby.

Filmen lanceres på Facebook og Youtube i uge 25 til 27 og i TV i uge 26.

Filmen supplerer den Facebook-kampagne, som TEKNIQ og Blik og Rørarbejderforbundet i øjeblikket kører rettet mod samme målgruppe.

TEKNIQ vil med mellemrum henover et års tid køre kampagner, som får flere unge til at have vvs-energiuddannelsen som det foretrukne uddannelsesvalg.

Se filmen - klik her

Se en længere version af filmen til brug på skoler m.v. - klik her.

Yderligere oplysninger:
Underdirektør Tina Voldby, mobil 20 12 82 83