Niels Jørgen Hansen

Adm. direktør

njh@tekniq.dk

Kampagne skal få flere unge til at vælge vvs-energiuddannelsen

TEKNIQ og Blik- og Rørarbejderforbundet lancerer i fællesskab en landsdækkende kampagne, som skal gøre flere unge interesseret i vvs-energiuddannelsen.

- ”Join fremtiden klimahelte – tag en vvs-energiuddannelse”, lyder kampagnens slogan. Det er fordi, vvs-energiuddannede hver dag arbejder med energioptimering og vedvarende energiløsninger, som gør en forskel for den grønne omstilling. Vvs-branchen er i vækst, og vi har brug for, at flere dygtige unge vælger at tage en vvs-energiuddannelse, siger adm. direktør Niels Jørgen Hansen, TEKNIQ.

Kampagnen, der foregår via Facebook, begynder i denne uge og varer frem til uge 25. Facebook-annoncerne understøttes af den ny hjemmeside vvs-energiuddannelsen.dk. På hjemmesiden er der film, korte tekster, fotos m.v., som følger fire unge klimahelte, der er i gang med vvs-energiuddannelsen. De fire unge repræsenterer samtidig uddannelsens fire specialer.

Vvs-energiuddannelsen blev kraftig justeret i forbindelse med erhvervsuddannelsesreformen sidste år og står nu som et knivskarpt match af fremtidens kompetencekrav og de nye udfordringer, branchen står overfor.

- Branchen byder på spændende og vigtige job. Der er mange karrieremuligheder som vvs-energiuddannet. Det vil vi fortælle de unge, så flere vælger at søge uddannelsen. Vi kommer til at mangle faglærte i fremtiden, og vvs-branchen er allerede helt i top, når det gælder om at oprette nye lærepladser. Så vi er helt klar til at uddanne flere, siger Niels Jørgen Hansen.

Den helt nye hjemmeside er skabt som en permanent markedsføringsportal for vvs-energiuddannelsen. Den er målrettet unge, vejledere, folkeskolerne, virksomhederne, erhvervsskolerne og naturligvis kommende nye lærlinge i vvs-branchen. Siden profilerer de spændende job og karrieremuligheder i branchen og fortæller i ord og billeder om uddannelsen.

Med websiden får erhvervsskolerne en indgang til at hente relevant markedsføringsmateriale til deres egne kampagner, hjemmesider m.v.

Join fremtidens klimahelte

Læs mere om kampagnen og uddannelsen:
vvs-energiuddannelsen.dk