Tina Voldby

Underdirektør

tvo@tekniq.dk

2012 8283

Væksten i nye praktikpladser fortsætter

Installationsbranchen slår fortsat rekord i at oprette nye uddannelsesaftaler til elektrikere og vvs-energilærlinge.

Fra januar til september steg antallet af nye praktikpladsaftaler i installationsbranchen med 17 procent. Til sammenligning opnåede de øvrige byggefag en mere beskeden stigning på fem procent, mens samtlige erhvervsuddannelser under et oprettede færre praktikpladser fra januar til og med september i år.

”Virksomhederne i installationsbranchen må have danmarksrekord i at oprette nye praktikpladser til lærlinge. Branchen er i vækst, og antallet af nye lærepladser vokser fortsat endnu mere," siger underdirektør Tina Voldby, TEKNIQ Installatørernes Organisation.

”Vi kan tydeligt se, at vækst i branchen giver vækst i behovet for at oprette lærepladser. Jo mere aktivitet, jo flere lærlinge ansættes i virksomhederne,” siger Tina Voldby.