Niels Jørgen Hansen

Adm. direktør

njh@tekniq.dk

Vigtigt at finanslov holder fast i boligjobordningen

Med fredagens aftale om en ny finanslov gøres boligjobordningen permanent. Det glæder TEKNIQ.

Boligjobordningen og håndværkerfradraget overlever. Det var et af resultaterne, da regeringen fredag aften præsenterende den nye finanslovsaftale, som man har indgået i samarbejde med Dansk Folkeparti.

”Det er meget glædeligt, at man på denne måde styrker det økonomiske incitament, der er så vigtigt, når de danske boligejere skal investere i at forbedre deres hjem ved fortsat at have håndværksydelser med som en del af ordningen,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør i TEKNIQ.

”Vi kan jo se, at netop økonomien spiller en afgørende rolle for danskernes lyst til eksempelvis at energirenovere, og derfor er det glædeligt, at man fra politisk side viser vilje til at bakke op om dette. Der er ikke mindst positivt, at ordningen nu gøres permanent, således at boligejerne kender de økonomiske rammer, når de overvejer, om det er tid til at gøre de grønne drømme til virkelighed – selvom vi kunne have ønsket, at der også blev givet fradrag til materialer og ikke kun til arbejdsløn,” siger han.