Tina Voldby

Underdirektør

tvo@tekniq.dk

2012 8283

Danmarks bedste vvs- og energilærling blev kåret

Fagligheden var i højsædet, da Dennis Juul sikrede sig titlen som Danmarks dygtigste vvs- og energilærling under DM i Skills. Deltagerne ved det store finalearrangement i Gigantium i Aalborg kan ifølge TEKNIQ være en vigtig brik i bestræbelserne på at hæve erhvervsuddannelsernes anseelse og tiltrækningskraft.

Intensiteten er høj, når finalerne ved DM i Skills afvikles for at kåre landets dygtigste lærlinge. Sådan var det også i år, hvor arrangementet blev afhold i Gigantium i Aalborg. Hos vvs- og energilærlingene blev det Dennis Juul fra Vantinge VVS ApS, der lørdag løb med titlen.

Omkring 55.000 besøgende var forbi arrangementet for at følge de 40 konkurrencefag, som alle skulle kåre hver deres danmarksmester. Og det var naturligt nok en glad lærling, som kunne se tilbage på de både hektiske og lærerige oplevelser.

Fantastisk rollemodel

Brancheorganisationen TEKNIQ, der repræsenterer de danske installationsvirksomheder, glæder sig over et veloverstået mesterskab, som kan være med til at trække endnu flere dygtige unge til vvs- og energiuddannelsen.

”Dennis Juul og alle de andre finaledeltagere har vist et fantastisk højt fagligt niveau, som også understreger de mange muligheder, faget har at byde på. På den måde håber jeg, at Skills kan vise alle, både unge, forældre og studievejledere, at erhvervsuddannelserne kan give de unge en karriere fyldt med spændende udfordringer,” siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ.

”Vi har brug for rollemodeller, der, sammen med de mange andre tiltag vi gennemfører i øjeblikket, kan løfte vvs- og energiuddannelsens anseelse endnu mere, og her er Dennis Juul en virkelig god repræsentant,” siger hun.

Skills 2017

Om Skills 2017

• Det første DM i Skills blev afholdt i 2011.
  • Det er Danmarks største uddannelsesevent og havde i år 54.971 besøgende, da arrangementet blev afholdt fra den 26.-28. januar i Gigantium i Aalborg.
  • Dette års arrangement satte samtidig ny rekord med 40 konkurrencefag (fire mere end i 2016) og 16 demonstrationsfag.
  • Mere end 300 elever og lærlinge deltog i konkurrencerne.

Læs også: Her er Danmarks bedste elektrikerlærling