Arkiv - Pressemeddelelser

• 23 feb 2018

Lærlinge strømmer til installationsbranchen

2017 blev et nyt rekordår for optaget af lærlinge i de danske el- og vvs-installationsvirksomheder. Men der er ifølge TEKNIQ fortsat brug for, at flere brancher er med til at uddanne især fremtidens elektrikere, hvis den positive udvikling skal fortsætte.
  • 22 feb 2018

Solceller for 25 millioner lige ud ad vinduet

Det er frås med skattekroner, hvis danske kommuner ender med at skulle pille 27 velfungerende solcelleanlæg til en samlet pris på omkring 25 millioner kroner ned, fordi de af tekniske årsager betegnes som ulovlige. TEKNIQ kalder det molboagtigt og opfordrer til, at man hurtigt finder en løsning, der sikrer dispensation til anlæggene.
  • 06 feb 2018

Ny skatteaftale er et skridt på vejen

Regeringen og Dansk Folkeparti har netop indgået en skatteaftale, der gør det mere attraktivt at spare op til pensionen. Brancheorganisationen TEKNIQ er tilfreds med den nye aftale men havde gerne set, at der var gjort mere for at øge arbejdsudbuddet.
  • 02 feb 2018

Ny aftale sætter strøm på den grønne omstilling

En ny politisk aftale sænker elvarmeafgiften med 15 øre pr. kWh. Aftalen træder i kraft allerede i maj 2018. Det er ifølge brancheorganisationen TEKNIQ en god nyhed for både boligejerne og virksomhederne – og ikke mindst for den grønne omstilling.