Arkiv - Pressemeddelelser

• 27 mar 2017

Fremgangen fortsætter i installationsbranchen

For tredje år i træk kunne installationsbranchen i 2016 glæde sig over fremgang i både omsætning og beskæftigelse. En vækst, der forventes at fortsætte i 2017 og 2018. Det viser en helt ny markedsanalyse fra brancheorganisationen TEKNIQ.
  • 20 mar 2017

Andelen af unge der vælger en erhvervsuddannelse er kun steget beskedent

18,5 procent af de unge, som i 2017 forlader folkeskolen efter 9. og 10. klasse, har valgt at fortsætte på en erhvervsuddannelse. Dermed er det stort set den samme andel af de unge, der starter en EUD, som de forudgående to år. Hos TEKNIQ ærgrer man sig over, at ikke flere vælger erhvervsskolerne til og understreger behovet for at forsætte arbejdet med at øge kendskabet til erhvervsuddannelserne.
  • 17 mar 2017

Forhandlingerne om ny vvs-overenskomst er strandet

Forhandlingerne mellem Blik- og Rørarbejderforbundet, Dansk Metal og TEKNIQ er endegyldigt brudt sammen. Det skyldes først og fremmest uenigheder om vvs-overenskomstens akkordsystem. Parterne er nu sendt hjem og afventer et mæglingsforslag fra forligsmanden.
  • 17 mar 2017

Positivt at VE-godkendelsesordning videreføres

Brancheorganisationen TEKNIQ bakker op om energiministerens beslutning om at fortsætte VE-godkendelsesordningen og samtidig fokusere på at styrke installatørernes kompetencer inden for varmepumper.
  • 06 mar 2017

Forlig om elektrikeroverenskomsten

I dag mandag den 6. marts er TEKNIQ Installatørernes Organisation og Dansk El-Forbund blevet enige om en fornyelse af elektrikeroverenskomsten.