Arkiv - Pressemeddelelser

• 23 mar 2018

Et enkelt tryk kan redde liv

Rundt regnet en tredjedel af alle HFI-afbrydere virker ikke. Men et lille tryk to gange om året kan forebygge elektrisk stød og elbrand, og sikrer fejlstrømsafbryderen en længere levetid. Derfor bør du teste HFI-/HPFI-fejlstrømsafbryderen, når du alligevel stiller husets ure om til sommertid på søndag.
  • 20 mar 2018

Flere unge vælger de tekniske erhvervsuddannelser

19,4 procent søger nu ind på erhvervsskolerne efter folkeskolen – heraf vælger hele 51 procent en teknisk erhvervsuddannelse. Det viser helt nye tal fra Undervisningsministeriet. Hos brancheorganisationen TEKNIQ hilser man udviklingen velkommen – selvom der stadig er lang vej til at få dækket det fremtidige behov for faglærte.
  • 15 mar 2018

Opturen fortsætter i alle regioner

Installationsbranchen vokser i alle landets fem regioner. Det kunne TEKNIQ-rådene fortælle den forgangne uge. Det gælder også i Nordjylland, hvor branchens omsætning i 2017 steg med 4,7 procent i forhold til året før.
  • 07 mar 2018

Stabil optur fortsætter i installationsbranchen

Omsætningen i de danske el- og vvs-installationsvirksomheder steg i 2017 med næsten tre procent. Det viser den nye markedsanalyse fra TEKNIQ, der også forudser vækst de kommende år – trods voksende udfordringer med at skaffe den nødvendige arbejdskraft.
  • 05 mar 2018

Et stærkt mobilnetværk styrker erhvervslivet

Hos TEKNIQ hilser man regeringens forslag til et nyt teleforlig velkommen. Der er brug for at arbejde på at sikre, at danske mobilforbrugere og virksomheder i hele landet får stabil mobil- og bredbåndsadgang.
  • 01 mar 2018

Energirenoveringer er bedre end penge i banken

Der er bedre økonomi i at bruge opsparingen på at reducere energiforbruget end i at lade pengene samle støv i banken. Det fastslår en ny rapport.