Arkiv - Pressemeddelelser

• 17 maj 2018

Bonus på vej til vvs-installationsvirksomheder

Kun 20 erhvervsuddannelser opfyldte i 2017 kriterierne for at blive godkendt som en fordelsuddannelse – vvs-energiuddannelsen var en af dem. Dermed kan vvs-installationsvirksomhederne se frem til en kontant bonus for de uddannelsesaftaler, der blev indgået sidste år. Hos TEKNIQ håber man, at flere unge finder vej til vvs-energiuddannelsen, og at endnu flere virksomheder gør plads til de unge.
  • 16 maj 2018

Akut mangel på vvs-lærlinge

Stadig flere vvs-virksomheder oplever, at det bliver sværere at skaffe det nødvendige antal lærlinge. Derfor er der ifølge brancheorganisationen TEKNIQ brug for langt flere dygtige unge i branchen.
  • 07 maj 2018

Har du talt med din kunde i dag?

Tillid er afgørende for, om kunderne er tilfredse med de virksomheder, de handler med. Derfor er der brug for, at danske håndværkere styrker dialogen med deres kunder. Det gælder i hvert fald i installationsbranchen ifølge en ny undersøgelse, som TEKNIQ står bag i samarbejde med kommunikationsbureauet Friday.
  • 03 maj 2018

Gode grønne tanker i Socialdemokratiets udspil

Socialdemokratiet har netop offentliggjort sit udspil til en klima- og miljøpolitik. Udspillet falder i god jord hos brancheorganisationen TEKNIQ, der særligt hæfter sig ved, at Socialdemokratiet vil indføre en ny energispareordning.
  • 02 maj 2018

En fremtid med installatøren i centrum

Installationsbranchen er i rivende og konstant udvikling. Det stiller blandt andet store krav til kompetencerne i branchen. Derfor har TEKNIQ og Dansk El-Forbund i fællesskab udarbejdet den helt nye Vision 2025 for elbranchen, hvor organisationerne kortlægger de udfordringer, virksomhederne og deres medarbejdere står overfor, og sætter kursen mod de mulige løsninger.
  • 01 maj 2018

Erhvervsuddannelserne skal styrkes – på den rigtig måde

Hos TEKNIQ er man enig med Mette Frederiksen (S) i, at der er brug for at styrke erhvervsuddannelsernes tiltrækningskraft. Til gengæld tvivler man på effekten af forslaget fra Socialdemokratiets formand om, at eleverne på erhvervsskolerne skal have en kontant belønning på 50.000 kr., når de får deres svendebrev.