Arbejdsgiver er altid forpligtiget til at sikre, at samarbejdet om sikkerhed og sundhed kan finde sted, uagtet størrelsen af virksomheden.
Der er en række ting, som lovgivningen kræver, virksomheden skal sørge for i forhold til samarbejdet omkring arbejdsmiljø:
På baggrund af størrelsen af virksomheden, er der krav til, hvornår der skal oprettes AMO herunder arbejdsmiljøgrupper og –udvalg.
Læs mereArbejdsgiver skal udpege arbejdsledere til AMO og er også ansvarlig for at opfordre til, at der bliver afholdt valg af AMR.
Læs mereAlle medlemmer af arbejdsmiljøorganisationen skal gennemføre en lovpligtig arbejdsmiljøuddannelse.
Læs mereArbejdsgiver skal sørge for, at der holdes en årlig arbejdsmiljødrøftelse. Pligten gælder i alle virksomheder med ansatte. Hvis der findes en arbejdsmiljøorganisation i virksomheden, er det her, drøftelsen skal foregå.
Læs mereAlle virksomheder med ansatte skal udarbejde en Arbejdspladsvurdering (APV). En APV er en systematisk gennemgang og vurdering af alle arbejdsmiljøforhold i virksomheden.
Læs mereHviletid og fridøgn er reguleret i arbejdsmiljøloven og i EU's arbejdstidsdirektiv. I overenskomster er der yderligere aftalt betingelser der regulerer dette.
Læs mereTEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.
Vi har nu sendt kodeordet til den e-mailadresse, der er registreret på det indtastede medlemsnummer.
Med venlig hilsen
TEKNIQ Arbejdsgiverne
Tak for din interesse. Vi kontakter dig snart for at fortælle dig mere om, hvorfor det er en god idé for din virksomhed at være medlem af TEKNIQ – den eneste arbejdsgiverorganisation med 100 procent fokus på el- og installationsbranchen.