Alle virksomheder med ansatte skal holde en årlig arbejdsmiljødrøftelse.
Har virksomheden en arbejdsmiljøorganisation (AMO), er det her, drøftelsen skal foregå.
I virksomheder med 1- 9 ansatte skal drøftelsen foregå mellem arbejdsgiveren og de ansatte.
En arbejdsmiljødrøftelse skal indeholde følgende punkter:
Virksomheder med under 10 ansatte, som ikke har en AMO, skal også drøfte, om der er den nødvendige viden om arbejdsmiljø til stede i virksomheden.
Det skal overfor Arbejdstilsynet skriftligt kunne dokumenteres at drøftelsen har fundet sted.
Hvis Arbejdstilsynet konstaterer, at drøftelsen ikke har fundet sted, har virksomheden tre måneder til at gøre det.
Hvis drøftelsen stadig ikke er afholdt inden for de tre måneder, risikerer virksomheden et påbud.
Senest opdateret 07-02-2020
TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.
Vi har nu sendt kodeordet til den e-mailadresse, der er registreret på det indtastede medlemsnummer.
Med venlig hilsen
TEKNIQ Arbejdsgiverne
Tak for din interesse. Vi kontakter dig snart for at fortælle dig mere om, hvorfor det er en god idé for din virksomhed at være medlem af TEKNIQ – den eneste arbejdsgiverorganisation med 100 procent fokus på el- og installationsbranchen.