Forbrugere skal have oplysning om deres klageadgang
Den 1. oktober skal forbrugere have oplysning om, hvilket klageorgan de kan gå til, hvis de har en klage.
Det betyder:
Hvis din virksomhed har en hjemmeside, skal det klart og tydeligt fremgå af den, hvor forbrugerne kan gå hen, hvis der opstår et problem, som I ikke kan løse sammen. Forbrugerne skal have oplysning om klageorganets navn, adresse og hjemmeside.
Alle medlemmer af TEKNIQ er omfattet af:
Ankenævnet for tekniske installationer
Skanderborgvej 238
8260 Viby J
Hvis din virksomhed anvender generelle aftalevilkår, skal oplysningerne også fremgå heri, hvis det er relevant.
I standardkontrakten til AB Forbruger kan der i et af de sidste punkter skrives oplysninger om garantiordning og ankenævn direkte i kontrakten.
Derudover skal kunder, der kommer ned i selve virksomheden med en klage, i den forbindelse også have de samme oplysninger om ankenævn. Oplysningerne skal gives på papir eller et andet varigt medie.
(T-15/2015)