Der er penge i tilfredse kunder, og det er betydeligt lettere at sælge mere til eksisterende kunder, end at skabe helt nye kunder.
Både dansk og international forskning viser at der er en tydelig sammenhæng mellem virksomhedens evne til at skabe tilfredse og loyale kunder og virksomhedens top- og bundlinje. Der er altså penge i tilfredse kunder, og det er betydeligt lettere at sælge mere til eksisterende kunder, end at skabe helt nye kunder.
Forskningen viser også, at virksomhedens leveranceproces, betjening og service betyder væsentligt mere for kundernes tilfredshed end selve produktet. Måden virksomheden betjener kunderne på og dens evne til at skabe tætte relationer til kunderne er afgørende for, om kunderne vælger at handle sammen sted igen, og om de vil anbefale virksomheden til andre.
Hvis virksomheden ønsker certificering efter DS/ISO 9001 kvalitetsstandarden er det desuden et ufravigeligt krav, at virksomheden kan dokumentere at den systematisk indsamler og benytter feedback fra kunderne til kvalitetsforbedringer.
Der er derfor mange gode grunde til at måle på kundernes tilfredshed, og systematiske kundetilfredshedsmålinger gør det muligt for virksomheden at målrette udviklingsindsatsen mod netop de områder, hvor der er forbedringspotentiale – set med kundernes øjne – og som betyder mest for kunderne tilfredshed.
TEKNIQ tilbyder i samarbejde med Rambøll Management A/S en kundeanalyse, der er skræddersyet til virksomheder i installationsbranchen.
Kundeanalysen koster kun kr. 5300,-/årligt (ex.moms).
For den pris får du gennemført løbende kundetilfredshedsmålinger med kvartalsvise statusrapporter, som viser dine kunders aktuelle tilfredshed og loyalitet. Samtidig kan du i statusrapporterne sammenligne virksomhedens kundetilfredshed med branchen som helhed.
Senest opdateret 17-01-2020
TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.
Vi har nu sendt kodeordet til den e-mailadresse, der er registreret på det indtastede medlemsnummer.
Med venlig hilsen
TEKNIQ Arbejdsgiverne
Tak for din interesse. Vi kontakter dig snart for at fortælle dig mere om, hvorfor det er en god idé for din virksomhed at være medlem af TEKNIQ – den eneste arbejdsgiverorganisation med 100 procent fokus på el- og installationsbranchen.