Netværk om udfordringer ved aftaler med forbrugere

I netværket møder du andre erfarne aktører, der i hverdagen har kontakt med forbrugere/kunder, enten i forbindelse med salg, reklamationsbehandling e.lign., og som behandler og arbejder med aktuelle temaer og faglige problemstillinger.

Netværkslederne vil stå for en del af indholdet på netværket. Derudover vil der være indlæg både fra netværksdeltagere og eksterne indlægsholdere. Du har som medlem stor mulighed for at påvirke indholdet af indlæggene via valg af temaer og indlægsholdere.

Eksempler på emner, der kan drøftes i netværket:

  • Ved indgåelse af aftaler med forbrugere er der en række forhold man skal være opmærksom på, mangelbehæftet ydelse, aflevering af arbejdet, og aftalegrundlag,
  • Vejledningspligt og forventningsafstemning overfor forbrugere i forbindelse med indgåelse af entrepriseaftaler,
  • Gode råd til undgåelse af eller løsning på tvister i forhold til forbrugere,
  • Forbrugeraftaleloven, har den betydning for mig (fortrydelsesret, aftaler indgået ved forbrugers henvendelse på forretningssted, aftaler indgået uden for det faste forretningssted og fjernsalgsaftaler mv.). 

Tentative møderækker

1.møde:
Ved indgåelse af aftaler med forbrugere er der en række forhold man skal være opmærksom på, mangelbehæftet ydelse, aflevering af arbejdet, og aftalegrundlag.

2.møde:
Gode råd til undgåelse af eller løsning på tvister i forhold til forbrugere.

Varighed: Kl. 14.00 – 17.00.
Mødet afsluttes med en forfriskning.

Netværksledere

  • Fra TEKNIQ ARBEJDSGIVERNE (erhvervsafdelingen)
  • Eksterne

Temaerne på møderne bestemmes af medlemmer og Netværkslederne fra møde til møde.

Formål:

Netværkets formål er at skabe et forum, hvor man på et praktisk niveau kan drøfte aktuelle temaer, problemstillinger og lignende indenfor forbrugerrelaterede forhold, så som reklamation, manglende betaling samt udveksle erfaringer, udvikle ny viden.

Målgruppe:

Netværket optager personer der i hverdagen har dialog med og kontakt til forbrugere (mestre og ledende medarbejdere), og som arbejder med forbrugerforhold i praksis.

Der er mulighed for at blive optaget i netværket, når der er ledige pladser enten fra starten af året eller i løbet af året.

Pladserne i netværket er personlige, hvorved deltagerne vil få optimalt udbytte af de relationer, der opbygges.


Kalender

11-03-2020
Netværk om udfordringer ved aftaler med forbrugere

Pris

MEDLEMSPRIS: KR. 4.500,-
Pris for ikke-medlemmer (+ 40%) kr. 6.300,-

Priserne er ekskl. moms og inkl. forplejning og undervisningsmaterialer.

Kontakt TEKNIQ

Har du spørgsmål? Kontakt os!

fni@tekniq.dk

4343 6000

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.