Gør virksomheden klar til digitalisering - Industri & teknik

og undgå de største faldgruber.

De fleste virksomheder kan øge deres produktivitet og indtjening ved at digitalisere mange af deres arbejdsprocesser. Mange virksomheder oplever imidlertid, at de slet ikke får tilstrækkeligt ud af deres digitale løsning. Ofte digitaliseres ineffektive og manuelle arbejdsgange eller man undlader at inddrage brugerne i implementeringen. Så hvordan bliver virksomheden klar til digitalisering? 
På dette kursus ser vi på, hvordan virksomheden og medarbejderne forbereder sig til digitalisering. Hvad kan digitaliseres? Hvad kan vi opnå? Hvilke nye kompetencer er der behov for? Hvordan finder jeg den rigtige løsning? 

Hvem bør deltage?

Kurset henvender sig til ejerledere, ledere og andre med ansvar for udvikling og drift af små og mellemstore virksomheder.

Kursusindhold

Dette kursus har hovedvægt på forberedelserne til digitalisering af virksomheden. Hvordan omstiller virksomheden sig fra manuelle og analoge arbejdsgange til digitale arbejdsgange, hvor nye rutiner skal tillæres? Hvad betyder digitalisering af arbejdsgange for kundekontakt, tilbudsgivning, planlægning, materialeindkøb, kvalitetskontrol, tidsregistrering og fakturering?

  • Skab overblik over nuværende arbejdsgange og installationsopgaver. Skal alt digitaliseres?
  • Optimer de vigtigste arbejdsgange for digitalisering, som fx ordreafgivelse, planlægning, indkøb, styring af leverancer samt fakturering, før digitaliseringen
  • Hvordan vil et digitaliseret procesflow påvirke organisationen og de kørende medarbejdere?
  • Krav til løsninger og system, både for administration og de kørende medarbejdere 
  • Huskeliste ved implementering og oversigt over opkvalificering af medarbejdere
  • Faldgruber og succeskriterier
  • Indsigt i økonomisk støtte til digitalisering af virksomheden gennem SMV:Digital

Form

Kurset er en kombination af undervisning og erfaringsudveksling med fokus på involvering og praktisk læring. Kurset indeholder værktøjer til at skabe overblik over de nuværende arbejdsgange, risici og kompetencebehov i forbindelse med digitalisering. 
Formen er inspirerende og udfordrende med en nærværende dialog, hvor udbyttet er i centrum.

Udbytte

Du bliver mere præcis på dit behov for digitalisering. Du bliver klar på, hvordan interne arbejdsgange optimeres før en digitalisering. En digitaliseringsparathed inden du vælger den digitale løsning.

  • Indsigt i, hvordan digitalisering giver højere produktivitet
  • Konkrete værktøjer til at forberede virksomhedens arbejdsgange til digitalisering
  • Praktisk plan til at gennemføre digitaliseringen
  • Overblik over kompetencebehov ved digitalisering
  • Kendskab til faldgruber og manglende effekt af digitalisering
  • Oplæg til hvordan din virksomhed kan vækste gennem den rigtige løsning til digitalisering


Kalender

Der er pt. ingen arrangementer i kalenderen.

Pris

MEDLEMSPRIS: KR. 3.500,-
Pris for ikke-medlemmer (+ 20%) kr. 4.200,-

Priserne er ekskl. moms og inkl. forplejning og undervisningsmaterialer.

FÅ RABAT VED TIDLIG TILMELDING:
Tilmelder du dig senest 6 uger før kurset afholdes, giver vi 10% i rabat. Rabatten gælder kun TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemmer.

Kontakt TEKNIQ

Har du spørgsmål? Kontakt os!

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.