Kundeværdi bør stå højt på dagsordenen i installationsvirksomhederne, og god serviceledelse er et afgørende element.
Servicelederuddannelsen er skræddersyet til serviceledere og overmontører i den tekniske installationsbranche. Den er udviklet af mennesker med indgående kendskab til både branchen og servicelederens herdag og udfordringer - og uddannelsen tager fat, der hvor serviceledelse bliver svært: Ude i virkeligheden. Uddannelsen er en praktisk uddannelse, hvor ledelse gøres og trænes i praksis. Vi tager udgangspunkt i din hverdag og dine erfaringer, og vi kommer under forløbet rundt om de afgørende ledelseskompetencer, som gør servicelederen i stand til at drive en effektiv og robust serviceafdeling fra opgaven sælges til den faktureres.
Serviceledere, overmontører for servicesvende, arbejdsledere og personaleledere med mere end 1 års ledelsesansvar. Uddannelsen bygger oven på vores uddannelse "Ny som leder", men kan også stå alene
Servicelederuddannelsen kombinerer det bedste af to verdener: E-læring og praktiske moduler, hvor deltagerne møde fysisk. Dette skaber en fleksibel og nærværende uddannelse, hvor du får mulighed for at fylde værktøjskassen i eget tempo - og træner at bruge den i praksis sammen med de øvrige kursusdeltagere.
Uddannelsen består af følgende moduler:
» Modul 1: Den gode serviceleder
» Modul 2: Forretning, kunder og service
» Modul 3: Overenskomst & Jura (E-læring)
» Modul 4: Personaleledelse i praksis
» Modul 5: Ledelsesværksted og distanceledelse
» Modul 6: Ledelsesværksted og slutstatus
På de 6 moduler á 2 dage kombineres undervisning, træning, e-læring og erfaringsudveksling med fokus på aktiv involvering og praktisk læring.
Indholdet er tilrettelagt med vægt på variation i arbejdsformen og med afsæt i deltagernes egen dagligdag og behov. Formen er inspirerende og udfordrende med fokus på at træne ledelse i praksis - kombineret med konkrete oplæg på ledelsesmetoder og -redskaber i en nærværende dialog, hvor din hverdag og dit udbytte er i centrum.
På servicelederuddannelsen taler vi ikke kun om ledelse. Vi træner ledelse - sammen. Vi insisterer på at engagere os i hinanden og vi sætter en ære i at få det bedste ud af at samle mange dygtige folk i samme rum. Her får du ikke kun flere redskaber i værktøjskassen - Du får holdt et spejl op, som viser hvordan andre ser og oplever dig som leder.
» styrket bevidsthed om egne lederevner, personlighed og lederstil - herunder indsigt i personlige styrker og udfordringer
» styrket indsigt i servicelederrollen og værdiskabende serviceledelse
» styrket forståelse for forretningsgrundlaget, salg og den gode kundeservice
» stærkere kompetencer inden for planlægning, styring og prioritering af tid og ressourcer
» styrket kommunikation og formidling - I både personale-, distanceledelse og kunderelationer
» styrket forståelse for arbejdsmarkedslovgivning, arbejdsmiljø og sikkerhed
Uddannelsen består af i alt 12 dages fysisk undervisning fordelt på 5 to-dages moduler med overnatning, et e-læringsmodul, samt individuel sparringssamtale.
Alle fysiske moduler afvikles fra første dag kl. 9.30 til anden dag kl. 16.00. Der indgår aftenarbejde på modulerne.
Senest opdateret 22-12-2020
MEDLEMSPRIS: KR. 39.800,-
Pris for ikke-medlemmer (+ 10%) kr. 43.780,-
I prisen er almindelig forplejning, drikkevarer og overnatning inkluderet.
TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.
Vi har nu sendt kodeordet til den e-mailadresse, der er registreret på det indtastede medlemsnummer.
Med venlig hilsen
TEKNIQ Arbejdsgiverne
Tak for din interesse. Vi kontakter dig snart for at fortælle dig mere om, hvorfor det er en god idé for din virksomhed at være medlem af TEKNIQ – den eneste arbejdsgiverorganisation med 100 procent fokus på el- og installationsbranchen.