Opdateret rapport: Elektrificering - Perspektiver for elektrificeringens indflydelse på installationsfagene

I rapporten fremlægges syv separate teknologianalyser, som vurderer sandsynlige udviklingsforløb for udbredelsen af de forskellige teknologier i Danmark, når vi ser ind i en fremtid med stigende elektrificering af samfundet og den individuelle opvarmning.

Rapporten er opdateret i oktober 2019 på baggrund af regeringens målsætning om reduktion af CO2-udledningen med 70 procent inden 2030.

Elektrificering forventes at være en af hjørnestenene i den grønne omstilling og en udvikling, der kan få stor indflydelse på installationsfagenes arbejdsopgaver.

I denne rapport fremlægges syv separate teknologianalyser, som vurderer sandsynlige udviklingsforløb for udbredelsen af de forskellige teknologier i Danmark, når vi ser ind i en fremtid med stigende elektrificering af samfundet og den individuelle opvarmning. Det drejer sig om luft-luft varmepumper, luft-vand varmepumper, elbiler og ladestandere, køling og ventilation, gasopvarmning, elvarme og solenergi.

Rapporten er udarbejdet af Ea Energianalyse for TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Læs rapporten her

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.