Niels Jørgen Hansen

Adm. direktør

njh@tekniq.dk

Hold fokus på erhvervslivet

Finansloven for 2019 handler i vid udstrækning om at forbedre forholdene for landets pensionister og at stramme udlændingepolitikken. Hos TEKNIQ opfordrer man til, at politikerne også husker fortsat at arbejde for at forbedre og forenkle forholdene for dansk erhvervsliv.

Smilene var brede hos regeringen og Dansk Folkeparti, da de i dag kunne præsentere finansloven for 2019 med stort fokus på valgkampsvenlige initiativer som for eksempel stramning af udlændingepolitikken og et økonomisk løft til landets pensionister.

”Det er naturligt, at man med den sidste finanslov inden et folketingsvalg kigger mod initiativer, der er tæt på vælgerne. Vi kunne dog godt have ønsket, at finansloven havde rummet endnu flere initiativer, der kan bedre forholdene for dansk erhvervsliv,” siger Niels Jørgen Hansen, adm. direktør hos TEKNIQ Installationsbranchen.

Finansloven rummer dog også en række tiltag, der skal reducere bureaukratiet for de danske virksomheder og sænke afgifter – til et samlet beløb på cirka 500 millioner kroner.

”Det er positivt, at man på denne måde hjælper erhvervslivet og den økonomiske vækst. Vi håber så, at tiltagene ikke kommer til at drukne i det kommende års valgkamp men i stedet bliver omsat til konkret handling og en styrket indsats for at give virksomhederne endnu bedre arbejds- og vækstbetingelser fremadrettet. Det gælder ikke mindst opgaven med at sikre det nødvendige udbud af arbejdskraft,” siger Niels Jørgen Hansen.

”I den forbindelse er vi glade for, at regeringen allerede op til det afsluttende arbejde med finansloven har præsenteret en række initiativer, der skal styrke erhvervsuddannelserne og dermed trække flere dygtige unge ind på erhvervsskolerne,” siger Niels Jørgen Hansen.

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.