Arkiv - Pressemeddelelser

• 11 sep 2019

Debat: Træd speederen i bund for den grønne transport

Debatindlæg bragt på Altinget Transport den 11. september på vegne af Troels Hartung, energipolitisk konsulent hos TEKNIQ Arbejdsgiverne
  • 09 sep 2019

Finansloven skal hjælpe forbrugerne til at blive grønnere

En kommende finanslov skal gøre det billigere og lettere for danskerne at vælge den klimavenlige bil og varmeløsning i hjemmet. Vi skal høste de lette klimagevinster allerede nu, lyder opfordringen fra Dansk Energi, Autobranchen Danmark og TEKNIQ Arbejdsgiverne, der sammen anbefaler seks grønne politiske tiltag.
  • 06 sep 2019

Færre konkurser i installationsbranchen

Der er sket et mærkbart fald i antallet af konkurser hos landets el- og vvs-installationsvirksomheder i årets første otte måneder. Ifølge TEKNIQ Arbejdsgiverne er det tegn på en branche, der er blevet bedre til at tilpasse sig markedet.
  • 06 sep 2019

Penge til kommuner er en god start – men der er lang vej igen

Hos TEKNIQ Arbejdsgiverne glæder man sig over, at kommunerne i 2020 får flere penge til bl.a. at forbedre folkeskolernes indeklima og investere i energieffektiviseringer, men organisationen mener samtidig, at der skal mere til for at indhente mange års efterslæb
  • 05 sep 2019

Debat: Grønne forbrugere skal hjælpes på vej

Debatindlæg bragt i Jyllands-Posten den 5. september 2019 på vegne af Mads Graves Larsen, direktør, TEKNIQ Arbejdsgiverne og Thomas Møller Thomsen, adm. direktør, FDM.
  • 02 sep 2019

Fire energirigtige anbefalinger

Der er ifølge TEKNIQ Arbejdsgiverne brug for konkrete initiativer og planer hurtigst mulig hvis vi skal nå den ønskede CO2-reduktion på 70 procent.

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.