
Som medlem af TEKNIQ kan man nu byde velkommen til KVIQ 2.0. Den nye forbedrede udgave af TEKNIQs chatbot tilbyder banebrydende medlemsservice.
Formålet er at forbedre medlemsservicen og skabe konkrete fordele.
Mange har allerede vænnet sig til at spørge KVIQ til råds ved besøg på TEKNIQs hjemmeside. Hele 3656 sessioner blev det til i 2024 for den særlige chatbot med AI-motor. Og nu bliver hjælpen endnu bedre, når man spørger KVIQ til råds. En ny og omfattende opgradering kommer til at udvikle KVIQs muligheder for medlemsservice i højeste klasse.
- KVIQ skal fortsætte med at være cutting edge digital medlemsservice. Derfor har vi målrettet arbejdet på en opgradering, så vi udnytter teknologiens mange muligheder. Men det er ikke bare teknologisk udvikling for udviklingens skyld, formålet er at forbedre medlemsservicen og skabe konkrete fordele, siger Maria Schougaard Berntsen, underdirektør i TEKNIQ.
Her er en oversigt over de nye forbedringer:
Henter viden udefra
KVIQ har nu muligheden for at hente viden udefra. Det ses f.eks. ved, at man allerede nu kan få viden baseret på standarden DS 1140. Det er en opgradering, der indeholder et stort udviklingspotentiale i takt med, at flere standarder bliver sat fri.
Hvis KVIQ ikke kan svare – hjælper den dig videre
KVIQ kan nu videreformidle kontakt til medlemsservice, hvis den ikke selv kan hjælpe. Helt lavpraktisk beder KVIQ om kontaktoplysninger, og sørger for at TEKNIQs medlemsserviceteam følger op og tager kontakt.
KVIQ kan både levere svaret – men også spørgsmålet
Nu kommer KVIQ også til at foreslå mulige spørgsmål alt efter, hvilken underside man er inde på. Prædefinerede spørgsmål vises alt efter, hvor på TEKNIQ.dk man befinder sig.
Pop-up-hjælp
I forlængelse af det overordnede punkt, kan man opleve, at der på udvalgte sider kommer en pop-up-besked, der gør opmærksom på, hvordan KVIQ kan assistere.
- KVIQ vil meget gerne hjælpe, og er nærmest klar med både spørgsmål og svar, inden man selv er. Det er vi glade for at kunne levere til vores medlemmer. Men vi hviler ikke på laurbærrene. Det nye setup giver også bedre mulighed for direkte feedback, der er essentielt for en forbedring af både KVIQ og brugeroplevelsen, Maria Schougaard Berntsen, underdirektør i TEKNIQ.
Den direkte feedback kommer i form af muligheden for at give karakterer efter interaktionen med KVIQ. På den måde er der kontant afregning, og konstant læring for TEKNIQs nyeste og evigt hårdtarbejdende hjælper.