Regnskabsansvarlig med flair for strategisk økonomistyring og blik for digital udvikling
TEKNIQ er drivkraften bag den bæredygtige og digitale vækst i Danmark. Vores medlemmer udvikler, installerer og producerer den grønne omstilling, og sammen skaber vi et bedre Danmark for fremtidens generationer.
Vi er ambitiøse, tænksomme og udfordrer gerne normerne i vores brancher – og i politik.
Nu søger vi en regnskabsansvarlig, som vil være med til at styrke vores økonomifunktion og bidrage til en strategisk og digital udvikling af økonomistyringen til vores Økonomi-team.
Teamet består - udover dig - af 4 andre medarbejdere og løser en række opgaver, bl.a. i relation til fakturering, kontingentopkrævning, barselsfond, budgetlægning- og opfølgning, fondsopkrævninger og daglig drift af organisationens økonomi.
Dine ansvarsområder vil blandt andet være:
- Strategisk økonomi- og likviditetsstyring
- Udarbejdelse af årsregnskaber forud for ekstern revision
- Rapportering og controlling
- Bogføring og afstemning af bilag
- Håndtering af debitor- og kreditorstyring
- Beregning og afstemning af moms og splitmoms
- Afstemning og mellemregninger mellem en række CVR-numre
Om dig og din profil
Den rigtige profil kan nikke genkendende til de fleste af følgende:
- Du er nysgerrig på AI og brugen af digitale værktøjer i en økonomifunktion
- Du har erfaring med strategisk økonomistyring i en stabsrolle - enten som regnskabsansvarlig, bogholder eller som økonomikonsulent
- Du er fortrolig med Business Central, Excel og CoPilot.
- Du arbejder struktureret, systematisk og tager ejerskab for dine opgaver
- Du har stærke samarbejdsevner og ser værdien i tværfagligt samspil – både når du deler viden og når I sammen løser komplekse opgaver
- Det er desuden en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til økonomifunktionen i en medlemsorganisation eller arbejdsgiverforening.
Du har sikkert også en relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab eller lignende. Det kunne fx være cand.merc. eller HD(R). Men dine evner og vilje til at bidrage til den praktiske opgaveløsning i teamet vejer for os tungere end dit uddannelsesniveau.
Om os
Vi er en organisation med højt til loftet, hvor der er plads til forskellighed, humor og faglig sparring. Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og har det sjovt sammen.
Du får gode pensions- og forsikringsordninger, inkl. sundhedsforsikring. Vi har kantineordning og en aktiv personaleforening, der understøtter, at du lærer dine kolleger på tværs af organisationen endnu bedre at kende.
Vi har lokationer i både Glostrup og Odense, og du får arbejdssted i Glostrup, hvor vi bor i nyrenoverede lokaler, som ligger tæt på offentlig transport og motorvejen, og hvor der er gode parkeringsforhold.
Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil være en del af en af Danmarks største erhvervsorganisationer og har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Andreas Hannibal Schelbeck på tlf. 2927 5957.
Du kan også læse mere om os, vores arbejdsopgaver og organisation på her.
Lyder stillingen interessant for dig?
Ansøgningsfrist er søndag den 10. august 2025.
Vi læser ansøgninger og indkalder også løbende til samtaler. Send derfor din ansøgning, CV, eksamensbeviser og evt. andre relevante dokumenter hurtigst muligt elektronisk via ansøgningsknappen "Ansøg" hos Jobindex.
Har du lyst til at være med til at forme fremtidens økonomifunktion i en organisation i udvikling? Så glæder vi os til at høre fra dig! Jobbet søges via QuickApply på Jobindex. Klik her eller på linket i boksen på denne side.