Skarpe jurastuderende til rådgivning i arbejds- og ansættelsesretift til stilling
Har du interesse og viden indenfor arbejds- og ansættelsesret – og drømmer du om en karriere inden for HR eller ansættelsesret enten som rådgiver, konsulent eller advokatfuldmægtig, så er du lige dén, vi søger hos TEKNIQ Arbejdsgiverne.Introtekst til stilling
Vi søger to nye studentermedhjælpere i studenterteamet i Odense, som rådgiver vores medlemsvirksomheder på det personalejuridiske og overenskomstmæssige område.
Vi tilbyder et spændende og udfordrende studiejob, hvor du får en høj grad af frihed i opgaveløsningen og et stort selvstændigt ansvar. Vi har et uformelt og afslappet arbejdsmiljø i vores teams for ansættelsesret og overenskomster, hvor arbejdsområderne både er indenfor arbejds- og ansættelsesret.
En af vores nuværende studentermedhjælpere, Astrid, fortæller:
“Det bedste ved at arbejde for TEKNIQ Arbejdsgiverne er den erfaring, som man får. Jobbet kommer med et stort ansvar med direkte medlemsrådgivning om personalesager. Samtidig bliver man en del af et team, hvor der er mulighed for sparring, og man altid kan spørge en mere erfaren kollega til råds. Allerede fra dag 1 følte jeg mig velkommen. Det er et studiejob, hvor der er tiltro til, at man har kompetencerne til at rådgive medlemmerne om deres udfordringer. Hvis man har interesse for arbejds- og ansættelsesret, vil man ikke kunne finde et bedre studiejob”.
Dine arbejdsopgaver og afdelingen
Efter grundig oplæring vil du bistå i den telefoniske rådgivning af vores medlemmer inden for ansættelsesretlige og overenskomstmæssige problemstillinger. Du kommer til at arbejde selvstændigt og har altid adgang til faglig sparring med dine kolleger. Du får en personlig tutor, så du hurtigt bliver en del af vores gode fællesskab.
Du kommer til at arbejde med:
- telefonisk rådgivning indenfor personalejura og overenskomster
- skriftlig rådgivning af vores medlemmer og dialog med fagforeninger
- sagsbehandling af egne sager
- vedligeholdelse af vores juridiske vidensdatabase
- andre administrative opgaver.
Du bliver en del af vores team for ansættelsesret hvor vi er er 11 medarbejdere (juridiske konsulenter, advokater, forhandlere samt i øjeblikket seks andre studentermedhjælpere). Vores organisation, som er i rivende udvikling, er præget af en professionel og ordentlig tilgang til opgaver, kollegaer og samarbejdspartnere. Vi har travlt, men vi har det også sjovt sammen. Teamet er præget af en uhøjtidelig stemning, højt humør og gode kolleger.
Vi forestiller os, at du:
- er på sidste år af din bachelor eller er i gang med kandidatuddannelsen som stud. Jur. eller stud. Merc. Jur.
- har kendskab til og interesse i arbejds- og ansættelsesret.
- er detaljeorienteret.
- har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt.
- har gode samarbejdsevner, lyst til at lære og godt humør.
- tager selvstændigt ansvar for dine opgaver og ikke er bange for at kaste dig ud i nye udfordringer.
Vil du vide mere?
Kontakt Ansættelsesretschef Ulrik Odgaard-Mogensen på 77 41 15 69, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Din ugentlige arbejdstid vil i gennemsnit være 15 timer med mulighed for fleksibilitet i begge retninger, f.eks. ved eksamensperioder og ekstra travle perioder.
Vi har lokationer i både Glostrup og Odense, men dit faste arbejdssted bliver i Odense. Vores kontor i Odense, der er i et moderne domicil sammen med andre virksomheder, ligger tæt på SDU.
Vi tilbyder bl.a. kantineordning og har også en aktiv personaleforening, der understøtter, at du lærer dine kolleger på tværs af organisationen endnu bedre at kende.
Lyder dette interessant for dig?
Ansøgningsfrist er søndag den 19. oktober 2025, og vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt elektronisk via ansøgningsknappen “Ansøg” hos Jobindex. Vi glæder os til at høre fra dig!
-
Om TEKNIQ som arbejdsplads
Hos TEKNIQ arbejder vi målrettet for at fremme den grønne omstilling og styrke vores medlemmers konkurrenceevne.
Vi tilbyder et dynamisk arbejdsmiljø med stærk faglighed og plads til nytænkning og en sund balance mellem arbejde og fritid. Vi har gode pensions- og forsikringsordninger, inkl. sundhedsforsikring og moderne arbejdsfaciliteter.
Vi er en organisation med højt til loftet, hvor der er plads til forskellighed, humor og faglig sparring, og hvor der er kort fra tanke til handling. Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden, og det er sjovt at gå på arbejde.
Vi har kantineordning og en aktiv personaleforening, der understøtter, at du lærer dine kolleger på tværs af organisationen endnu bedre at kende.
Vi har kontor i både Glostrup og Odense, og dit faste arbejdssted vil være et af stederne, afhængigt af hvor du bor. Vores lokaler i Glostrup er nyrenoverede og ligger tæt på motorvej og offentlig transport, og vores kontor i Odense er i et moderne kontordomicil, som vi deler med andre virksomheder. Begge steder har gode parkeringsforhold.
Vi er i alt 95 medarbejdere, 20 medarbejdere i Odense og 75 i Glostrup.
Du kan læse mere om os, vores arbejdsopgaver og organisation her.