Tina Voldby

Underdirektør

tvo@tekniq.dk

2012 8283

Antallet af nye lærlinge vokser markant i vvs-branchen

Vvs-branchen indgik 43 procent flere uddannelsesaftaler i årets første måned i forhold til året før. Det glæder TEKNIQ.

De danske vvs-installationsvirksomheder bliver ved med at holde dørene på vid gab for stadig flere lærlinge. Ifølge helt nye tal fra Undervisningsministeriet blev der således indgået 43 procent flere uddannelsesaftaler med vvs-energilærlinge i januar i forhold til den samme måned i 2018. Samtidig formåede elinstallationsvirksomhederne at holde det samme høje niveau fra sidste år.

”Det er et fantastisk flot resultat – især med tanke på, at vi kom fra et meget højt niveau i 2018.  Tallene understreger ikke mindst vvs-energiuddannelsens stigende popularitet, og at vi sidste år havde et meget flot optag på netop denne uddannelse," siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ, og uddyber:

”Samtidig viser det meget høje antal uddannelsesaftaler, at elevernes muligheder for at få en læreplads er mere end almindeligt gode,” siger Tina Voldby.

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.