Rådgivning om metalindustriens kontraktforhold

Som medlem af TEKNIQ Arbejdsgiverne kan du få én til én rådgivning; fx om dine kontraktforhold, herunder salgs- og leveringsbetingelser, samt deltage i kurser om fx AB 18 hvis du er underleverandør til byggebranchen.

Salgs- og leveringsbetingelser

Har din virksomhed behov for at få opdateret salgs- og leveringsbetingelser, fx som følge af at Incoterms 2020 er trådt i kraft 1. januar 2020, er du velkommen til at kontakte os, så vi kan kigge nærmere på betingelserne. 

Også den aktuelle coronakrise kan give anledning til at få opdateret salgs- og leveringsbetingelser, så betingelserne regulerer parternes ansvar m.v. i forbindelse med epidemier/pandemier. 

Salg til forbrugere

Handler din virksomhed med forbrugere, er der en lang række forskellige forhold, som du skal være særligt opmærksom på, da forbrugere er beskyttet af bl.a. købeloven og forbrugeraftaleloven. Det kan fx være i forhold til, om salgsgenstanden er mangelfuld, og forbrugerens muligheder for at fortryde køb, når aftalen er indgået uden for dit forretningssted eller ved fjernsalg. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til forbrugerforhold.  

AB 18-kurser

Er din virksomhed underleverandør til byggebranchen, er der sandsynlighed for, at de entrepriseretslige regler er aftalt, som regelgrundlag for leverancerne. Hvis dette er tilfældet, kan du overveje at deltage i kurset ”AB 18 i praksis” eller ”AB Forenklet”, hvor du kan få en grundig gennemgang af de entrepriseretslige regler.



Senest opdateret 30-06-2020

erhverv-advokat-soeren-ejegod

Søren Ejegod

Advokat

7742 4264

sej@tekniq.dk

TEKNIQ Arbejdsgiverne er en organisation med klart fokus på teknik-og installationsbranchen samt industri. Som medlem får du en lang række fordele, der er tilpasset netop dine behov.